piątek, 22 sierpnia 2014

Boję się

Tak naprawdę jestem kłębkiem nerwów. Całymi dniami mogłabym wyliczać swoje obawy. Może i jestem nadopiekuńcza i przewrażliwiona, ale boję się tylu rzeczy, że niedługo oszaleję. Co mnie tak straszy?

Nie, nie mam arachnofobii, nie mam amaksofobii (chociaż po tym, co się słyszy o sytuacjach drogowych może powinnam zacząć się bać?), nie boję się też wampirów, czy innych dziwnych stworzeń. Mam lekki lęk wysokości, niewielką klaustrofobię... ale to pikuś. Przeraża mnie samo życie.

Każde Twoje kichnięcie czy kaszlnięcie przywołują te wszystkie dni spędzone w szpitalu, godziny inhalacji, oklepywań, mozolne zakładanie wkłuć, podłączanie kroplówek, podawanie dziesiątek leków... Każdy nieciekawy wzrok lekarza, każdy padający z jego ust wyrok automatycznie wyświetla mi Ciebie wśród tych wszystkich kabli na OIOMie. Każdy Twój gorszy humor obserwuję z dokładnością nie gorszą od najlepszych detektywów, wypatrując sygnałów, które już znam, a które mogą zwiastować coś niedobrego. Każda wizyta u lekarza, w szczególności nowego, to skurcz żołądka, ból głowy, czy mdłości. A może ja po prostu jestem pesymistką?

Powiecie, nie bój się, to do niczego nie prowadzi. A ja Wam powiem, że czasem wolałabym być ślepa i głucha, by nie słyszeć i nie widzieć tych wszystkich rzeczy, na które przyszło mi patrzeć i których przyszło mi wysłuchiwać w przychodniach, w szpitalach, na turnusach czy w przypadkowych rozmowach z czasem całkiem nieznanymi osobami. Podziwiam lekarzy, w szczególności tych pracujących z dziećmi. Dobrze zrobiłam, że porzuciłam plany studiowania medycyny. Jestem zbyt miękka. Zło i ból, jakie widziałam, a które podejrzewam że nie są nawet procentem tego, co się tak na prawdę dzieje, wystarczą mi całkowicie... Pamiętam, koleżanka studiująca medycynę opowiadała mi, w jaki sposób próbowała odciąć się od tego, co widziała na oddziale. Wracając do domu przejeżdżała pod jakimś mostem, czy wiaduktem i w tym momencie ucinała wszelkie myślenie o tym, co przed chwilą jeszcze widziała. Nie wiem jednak, czy to wykonalne zapomnieć o młodym chłopaku, który na kilka dni przed ślubem miał wypadek i orzeczoną śmierć pnia mózgu...

Wiem, nie powinnam tego rozpamiętywać. Nie potrafię jednak wymazać z pamięci niektórych obrazów. Nie pamiętam tak dobrze migawek z własnego ślubu, jak tych wszystkich sytuacji, w których grałeś główną rolę. Dlaczego nie mogę zapamiętać numeru programu, na którym puszczają Twoje ulubione bajki, a Twój szloch w Twoje drugie urodziny w zabiegówce do tej pory dudni mi w uszach... 

Boję się o Twoje (i moje) życie. Boję się, że staram się o wiele za mało niż powinnam. Boję się, że zabraknie mnie o wiele, wiele za szybko.

Nie, nie żalę się na swój los. Wręcz przeciwnie - dziękuję Bogu, że w najgorszym nie uczestniczyli Ci, których kocham najbardziej.

3 komentarze:

  1. ujęła Pani moje myśli w słowa, byłam przekonana, że tylko ja tak mam. Chowam się z tym, kryję, a i tak jestem przekonana, że lekarze, panie w żłobku czy inne mamy biorą mnie za przewrażliwioną wariatkę. Ale... zaczynam mieć wrażenie, że u mnie to jakieś myślenie magiczne, jeśli o czymś pomyślę, zacznę snuć katastroficzną wizję, to ona się nie spełni, jeśli za bardzo się wyluzuję, uspokoję, na pewno cios przyjdzie z zaskoczenia... Też się boję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam na odwrót. Boję się pomyśleć, że np ten kaszel jest nie od tego, że coś mu przeszkadza w gardle, że się zakrztusił np śliną, tylko że zaraz będzie gorączka, lekarze, szpital i cała reszta. Dlatego jak tylko przychodzą mi takie myśli do głowy to odganiam je a już na pewno nie wymawiam ich na głos. Dla bezpieczeństwa!

    Od jakiegoś czasu mam wśród znajomych mam niepisaną zasadę, że jeśli pytamy się co u naszych dzieci to jak są chore to opowiadamy, a jeśli są zdrowe, to mówimy "nie będę odpowiadać na to pytanie" ;) Lepiej nie kusić losu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. haha! Doskonałe - zapamiętam :) Żeby nie było - dyskutowaliśmy z mężem ostatnio, że super, bo Młody już 2 tygodnie chodzi do żłobka - no to proszę - od wczoraj kaszel, katar i inhalacje.. Dużo zdrowia dla Krzysia i kolejnych sukcesów (czytam wiernie i kibicuję :))

    OdpowiedzUsuń